fbpx

Update: Dupa 4 luni cu aparat dentar din safir Radiance Plus

Acum 3 luni va povesteam ca mi-am pus in sfarsit aparat dentar si va povesteam experientele din prima luna, iar acum am revenit cu updates si completari, plus raspunsuri la unele dintre intrebarile voastre dupa prima postare.

Cand mi s-a spus inainte sa imi pun aparatul sa nu mai imi bat atat capul ca 2-3 luni in plus sau in minus nu vor mai conta odata ce m-am obisnuit cu el, am fost ca de obicei, sceptica. M-am gandit ca fiecare zi in plus o sa fie un chin si eram dispusa sa fac tot felul de acte reprobabile ca sa termin tratamentul cu cateva luni mai repede (gen sa dau inca 1000 de Euro pe Acceledent), dar am avut noroc cu medicul ortodont care mi-a bagat mintile in cap.

Dupa 4 luni in care am fost “metal as fuck” pot sa va spun cu mana pe inima ca ajungi sa te obisnuiesti cu orice “handicap” de genul asta si sa ti se para absolut normal. Am trecut prin mai multe etape evident. Initial mi se parea ca arat ca Bane si toata lumea se uita in gura mea cand vorbesc. Apoi diverse incercari de vorbit si ras caraghios fara vedere la dinti. In final mi-am dat seama ca sunt complexata fix degeaba, si ca daca vorbesc si rad normal ca si pana acum, unii de-a dreptul nici nu observa ca am aparat. Si uite asa am ajuns eu sa rad cu gura pana la urechi in pozele din ultima luna, chestie care nu o faceam nici moarta inainte sa imi pun aparatul.

Dovada:

Rezultate dupa 4 luni cu aparat dentar safir Radiance Plus
(Poze inainte/dupa)

O sa incep cu arcada inferioara unde rezultatele sunt mai spectaculoase pentru ca si situatia de inceput a fost mult mai proasta decat pe arcada superioara. Bracketii pe aceasta arcada mi-au fost pusi la o luna dupa inceperea tratamentului deci practic toate miscarile pe care le vedeti s-au petrecut in 3 luni. Eu ma declar multumita de cum merge treaba si ortodonta parea la fel de incantata, deci pana acum totul e in grafic.

aparat-dentar-invizibil-safir-poze-inainte-dupa

Cealalta schimbare majora este legata de muscatura, care intre timp s-a transformat intr-un overbite destul de pronuntat. Mi s-a spus ca e necesar sa se intample asta intr-o prima faza ca sa aiba loc dintii sa se miste si sa nu musc pe bracketii de jos, dar nu va ramane asa, dintii o sa intre la loc in ultima faza a tratamentului si o sa am in final o muscatura normala. Pana atunci imi puteti spune “Domnule Castor”.
Arcada a inceput sa se largeasca binisor si spatiile dintre dinti sunt tot mai mari. Intre incisivi puteti observa in poza ca am un spatiu vizibil deja care arata ciudat si ca sunt cam inegali, motivul fiind ca am o plomba intre ei care era facuta pe modelul initial cand dintii erau incalecati. Va trebui evident sa o refac dupa ce termin tratamentul si probabil sa imi si pilesc putin din dinti ca sa fie egali si uniformi.

inainte-dupa-aparat-dentar-safir-transparent

Pe arcada superioara lucrurile se misca incet, dar sigur, poate si pentru ca am ales sa am sarma alba, nu sarma normala argintie, care se zice ca e mai eficienta. Nu stiu ce sa spun legat de asta, dar eu zic ca exista un avantaj estetic dat de sarma alba la care imi vine greu sa renunt, mai ales ca dintii fiind aproape drepti nu se mai ciobeste albul de pe sarma aproape deloc (acesta fiind marele inconvenient la ea, dupa parerea mea). Mi s-a spus ca la urmatoarea activare o sa trec la arcuri de otel pe arcada superioara, care sunt mai groase dar si usor ajustabile, spre deosebire de cele standard de pana acum, construite pentru o arcada ideala.

before-after-radiance-plus-braces

 

 

Alte lucruri pe care le-am aflat in cele 4 luni cu aparat dentar Radiance Plus:

  • ca si cu orice alt defect, cu cat esti mai complexat si incerci sa il ascunzi cu atat pari mai caraghios si lumea il observa mai usor. In schimb daca il porti cu mandrie si cu incredere, cel mult poti sa mai auzi cate un “Hey, metalmouth!” la care poti raspunde cu “Yes, I’m fucking metal. What’s YOUR superpower?” Practic merita sa porti aparat dentar doar ca sa poti da dume din astea.
  • daca vrei sa iti faci un RMN si ai aparat dentar, you’re gonna have a bad time! Si nu pentru ca nu poti sau nu ar fi voie, se poate sa iti faci RMN daca ai aparat dentar si nu ti se va intampla absolut nimic, dar oamenii care fac RMN cel putin in orasul Timisoara sunt batuti in cap. Primii la care am incercat (JMP Clinic) au refuzat fara drept de apel sa imi faca si mi-au bagat ceva filme in cap de ma gandeam ca o sa imi smulga aparatul ala dintii din gura nu alta. Altii (Neuromed) aveau nevoie de garantie scrisa din partea ortodontului ca nu patesc nimic, ca si cum e posibil ca altcineva sa garanteze pentru procedura si aparatul lor. In fine, dupa vreo luna jumate de nervi, telefoane si asteptari, am reusit sa imi fac un RMN la unii intregi la cap (Telescan) care au zis din start “daaaa, veniti relaxata, nu e nicio problema, mai ales ca aveti ceramic sigur nu e nicio problema, daaah!”. 
  • de indreptat dintii se indreapta foarte repede, adica la mine dupa doar 4 luni pot spune ca sunt in proportie de 80% indreptati si ati vazut si voi si cu ce colti de rechin am pornit in partea de jos. Mai greu e cu largirea arcadei, aia mi se pare ca se intampla cel mai incet. Si ulterior reglarea muscaturii am inteles ca o sa fie cea mai complicata.
  • pastele de dinti cu efect de albire chiar functioneaza atunci cand te speli de minim 3 ori pe zi pe dinti. Nu e vizibil in pozele de mai sus pentru ca sunt facute la lumini si expuneri foarte diferite, dar in realitate dintii mei s-au albit vizibil de cand am aparatul pentru ca ii spal de cate 5-6 ori pe zi si folosesc pasta cu efect de albire de cele mai multe ori.
  • in prima luna am crezut ca se poate fara ele, dar intre timp am devenit dependenta de periutele interdentare. Am mereu in fiecare poseta o periuta interdentara si asta ma scoate din multe situatii problematice, mai ales in cazul mancatului in oras.
  • nu e deloc bataie de cap sa ai aparat dentar. Credeti-ma ca eu sunt cea mai comoda persoana care exista si nu imi place sa imi bat capul cu amanunte daca nu e cazul. Insa sa ma spal pe dinti dupa cate o masa chiar mi-a intrat in reflex si nu mi se pare mare branza. Iar cand sunt undeva unde chiar nu ma pot spala, ceea ce se intampla des, pur si simplu beau multa apa dupa ce am mancat si uneori nici nu mai simt nevoia sa ma spal.
  • niciodata nu ai prea multe paie de baut in casa atunci cand ai aparat dentar. Ideea e in felul urmator: mergi la activare, iti schimba elasticele, totul arata super. Pana incepi sa bei cafea, cola, ceai sau alte bauturi cu potential de patare a elasticelor. Practic daca nu folosesti un pai ca sa bei bauturile astea, intr-o saptamana o sa ai elasticele galbene si scarboase. Chiar si daca folosesti paiul si bei cafea in ritmul in care beau eu o sa ai spre sfarsitul lunii elasticele galbui si putintel scarbosele.
  • avantajul estetic oferit de Radiance Plus merita toti banii! Am mai vazut la alte persoane alte tipuri de aparate dentare ceramice si am ajuns de fiecare data la concluzia ca ai mei sunt mai frumosi, iertata fie-mi modestia. In primul rand sa nu alegeti aparate cu bracketi albi pentru ca se vad incomparabil mai urat decat cele cu bracketi transparenti. Cele transparente, de la o distanta de peste 1 metru nici macar nu se vad, se vede doar sarma, care daca o alegeti alba se integreaza si ea foarte bine in peisaj. Iar dintre cele transparente, mi-au fost prezentate mai multe variante, insa acesta de la Radiance Plus avea de departe bracketii cei mai mici si mai finuti. Deci din punctul meu de vedere pretul aparatului dentar a fost justificat avand in vedere avantajele estetice (cu cel metalic ieseam cu vreo 300-400 de Euro mai ieftin). Eu personal nu as sfatui pe nimeni sa aleaga aparat metalic, desi ortodontul s-a chinuit multa vreme sa ma convinga ca functional e mai bun cel metalic, lucru pe care nu il contest, dar chiar sunt extra multumita de cum evolueaza si acesta. Daca pun in balanta sa stau 1 an si jumatate cu cel metalic in gura sau sa stau sa zicem 1 an si 8 luni cu acesta din safir transparent, ultima varianta mi se pare un compromis evident mai bun.

Urmatorul update il voi face cand consider ca sunt schimbari semnificative sau daca se inampla altceva iesit din comun. Pana atunci nu ezitati sa ma intrebati daca aveti nelamuriri, stiti ca sunt genul care da tot din casa.

Follow:

33 Comments

  1. August 25, 2014 / 11:27 am

    chiar se vede o diferenta mare! multa rabdare in continuare si sper sa ajungi la rezultatul dorit cat mai repede.

    • August 25, 2014 / 4:23 pm

      Mersi! Si eu vreau cat mai repede chit ca m-am obisnuit deja cu el.

  2. August 25, 2014 / 12:08 pm

    Aproape că-mi vine să plâng de ce rezultate frumoase ai! Ieeei 😀 Şi la mine dinţii stau destul de îngrămădiţi, le place mult să se caţere unul peste altul şi am ajuns să suspin (mai apăsat ca niciodată) atunci când văd persoane cu dinţi drepţi. Mi se pare că e tot ce-ţi trebuie ca să te simţi the prettiest person 🙂

    • August 25, 2014 / 4:25 pm

      Sa stii ca ai dreptate, mai ales pentru persoanele care lesina de ras tot la 2 minute ca mine investitia in zambet merita cu varf si indesat! Si chiar ma uitam la persoanele care mi se pare mie ca au imbatranit frumos si am observat ca singurele constante sunt dinti si par bun. Cum cu parul stau jalnic si nu am ce face, macar cu dintii sa compensez hahaha

      • September 1, 2014 / 10:57 am

        Vai, eu râd cu gura până la urechi. Şi mult :)) Ai dreptate, dinţi drepţi, albi şi păr moale, lung, frumos…Eu stau la capitolul dinţi, părul e bogat, dar am avut eu grijă să-l răresc şi să-l stric acum :)) Sper să-şi revină..

  3. August 25, 2014 / 9:48 pm

    Mvai ce rezultate bune, dupa numai 4 luni. Nu m-as fi gandit vreodata ca este atat de rapid, arata genial!!

    te pup

    http://miu-miu.ro/

    • August 26, 2014 / 6:01 am

      Sa stii ca nici eu nu am sperat sa mearga asa repede, dar nu vreau nici sa ma prea entuziasmez ca stiu ca mai am de astept la partea cu largirea arcadei. Sa vedem ce-o sa fie.

  4. Dara
    August 27, 2014 / 7:20 am

    Te felicit si eu pentru decizia luata. Chiar se vede o foarte mare diferenta si intr-un timp relativ scurt.

  5. August 31, 2014 / 7:28 pm

    Maine e momentul cel mare pentru mine. Ce ma sfatuiesti sa intreb medicul si ce ar trebui sa stiu?

    • September 5, 2014 / 5:44 pm

      Pffff…am vazut abia acum mesajul tau, imi pare rau. Sper ca a decurs bine procedura si ca te-ai adaptat primelor zile care sunt cele mai grele.
      Ma gandesc ca ti-a dat ceara, eu doar in primele zile am folosit-o dar atunci mi-a fost super utila. In rest ma gandesc ca ti-a spus medicul tot ce trebuie sa stii referitor la cazul tau, ca fiecare are particularitatile lui.
      Ahhh…info util. Sa nu pleci din cabinet daca simti cea mai mica jena de la sarme. Sa ii spui sa ti-o taie unde o simti ca agata ceva in ea, iar unde simti ca te jeneaza bracketi sau sarma sa stii ca poate sa ii imbrace coltul respectiv in ceva compozit alb si sa nu te mai jeneze deloc.
      Da-mi te stire cum esti si mai vorbim. 🙂

      • September 7, 2014 / 7:03 pm

        Maine se implineste saptamana. Am supravietuit chiar bine, mie mi-a pus deocamdata pe arcada de sus pana la premolari inclusiv, urmand ca luna viitoare sa-mi prinda si molarii (unul e pilita si am inteles ca trebuie folosit un inel, n-am retinut daca si pe molarii intregi va pune inel sau bracket).
        N-am folosit ceara deloc, buza de sus aproape ca s-a invatat cu “uzura”. Imi vine greu sa inchid gura cand buza este mai uscata si am inceput sa vorbesc cu gura mai inchisa si mai in varful buzelor, cumva instinctiv ca sa nu mai plimb buza pe bracketi.
        Primele patru zile am mancat supa crema, iaurturi, lapte cu gris/orez, apoi am inceput sa mai mestec solide intre molarii neprinsi de sus si cei de jos (unde nu am aparatul inca). Azi am mancat chiar dou covrigi marisori, rupti si bagati in gura (cam cum facea mamaia) si mestecati la fel. Probabil o sa-mi fie greu cand vor fi prinsi si molarii. In rest, incerc sa fiu atenta la igiena si ma spal de mai multe ori pe dinti pe zi.

      • September 7, 2014 / 7:37 pm

        Adina inainte sa raspund dau copy/paste din comentariul tau care nu stiu de ce nu imi apare in interfata de Disqus, am bulit eu sigur ceva:

        “Maine se implineste saptamana. Am supravietuit chiar bine, mie mi-a pus
        deocamdata pe arcada de sus pana la premolari inclusiv, urmand ca luna
        viitoare sa-mi prinda si molarii (unul e pilita si am inteles ca trebuie
        folosit un inel, n-am retinut daca si pe molarii intregi va pune inel
        sau bracket).

        N-am folosit ceara deloc, buza de sus aproape ca s-a invatat cu “uzura”.
        Imi vine greu sa inchid gura cand buza este mai uscata si am inceput sa
        vorbesc cu gura mai inchisa si mai in varful buzelor, cumva instinctiv
        ca sa nu mai plimb buza pe bracketi.

        Primele patru zile am mancat supa crema, iaurturi, lapte cu gris/orez,
        apoi am inceput sa mai mestec solide intre molarii neprinsi de sus si
        cei de jos (unde nu am aparatul inca). Azi am mancat chiar dou covrigi
        marisori, rupti si bagati in gura (cam cum facea mamaia) si mestecati la
        fel. Probabil o sa-mi fie greu cand vor fi prinsi si molarii. In rest,
        incerc sa fiu atenta la igiena si ma spal de mai multe ori pe dinti pe
        zi.”

        • September 7, 2014 / 7:41 pm

          Ma bucur ca ai trecut ok de primele zile. Eu nu prea am avut probleme cu mestecatul, am cam mancat mancare normala din primele zile, dar intr-adevar la molari ma deranja si mi se parea ciudat, deci probabil ca o sa ai o perioada de acomodare din nou dupa ce iti pune si pe ei.
          O sa vezi ca dupa o vreme te obisnuiesti si cu vorbitul si cu adus buzele peste bracketi intr-un mod cat mai natural. Eu abia prin a 3-a luna pot sa spun ca m-am obisnuit cu adevarat. E important sa nu incerci sa ascunzi aparatul, chiar daca ai tendinta asta mereu. Crede-ma, se vede mai nasol daca faci asta, mai bine zambesti larg si il etalezi cu mandrie.
          Cu igiena o sa fii super obsedata la inceput dupa care o sa te mai relaxezi, ca stii ca asa e omul. 🙂 Ce e important e sa ai mereu o periuta interdentara la tine, in caz de urgente, sau daca esti in oras.
          Abia astept sa vad si evolutia ta, tine-ma la curent 😉

          Aaaaa P.S…..de care aparat ti-ai pus?

  6. Liana
    February 27, 2015 / 4:04 pm

    Hello! In primul rand vreau sa-ti multumesc pentru postarile tale legate de aparatul dentar, daca ajungeam sa le citesc la timp m-ar fi ajutat f mult 🙂 Ideea e ca azi mi-am montat prima parte din aparat, cea superioara, si acum imi dau seama ca nici macar nu stiu ce fel de aparat mi-am pus. Cand a trebuit sa aleg, a fost ‘vrei asa (metalic) sau asa (alb)?’ Mai multe detalii nu mi-au dat, si din pacate nici eu nu am cerut. Nu stiam ca cel ‘alb’ se poate face din mai multe tipuri de materiale, cu atat mai putin firma care le produce. Din ce vad acum, ale mele sunt albe si nu transparente. Pe langa asta, mie mi-au montat un fel de placa in spatele dintilor de sus pentru ca in momentul in care o sa-mi puna si arcada de jos (mai exact peste o saptamana si cateva zile), sa nu-mi musc bracketii de jos cu dintii de sus (din cauza ocluziei adanci pe care o am). Si aici as vrea sa te intreb daca si tu ai avut problema asta la inceput, si cum s-a rezolvat in cazul tau… Am uitat sa specific, problema mea cea mai vizibila e la incisivul de sus, care e iesit destul de mult in afara.
    Mersi! 🙂

    • March 1, 2015 / 9:08 am

      Buna Liana,

      Ma bucur daca ti-a fost utila vreo informatie, chiar si acum in al 12-lea ceas. Din ce imi descrii nu imi place ca ortodontul tau nu si-a facut treaba sa iti dea toate informatiile necesare, sper ca macar sa stie ce face in rest si sa ai ca rezultat pe langa niste dinti frumosi si o muscatura functionala, care e pana la urma cea mai importanta chestie.
      La mine nu a fost necesar sa imi puna nimic in spatele dintilor, ci pur si simplu am purtat o vreme doar pe arcada de sus aparatul, pana mi i-a scos suficient in afara incat sa nu mai musc pe bracketii de jos. Apoi mi-a pus bracketi si jos si nu am mai avut probleme.
      Dar na, situatia e foarte diferita de la caz la caz si ortodontul tau ar trebui sa iti dea toate lamuririle necesare.
      Daca mai pot sa te ajut cu ceva din experienta mea, da-mi de stire!

      • Liana
        March 6, 2015 / 8:07 pm

        Hei, legat de faptul ca si in cazul tau dintii de sus au fost impinsi in fata, ai avut (sau ai) vreo problema din cauza asta? Gen sa nu poti musca chestii? Pentru ca am inteles ca in cazul asta nu mai exista contact intre dintii de sus si cei de jos, si nu prea pot sa-mi imaginez ce inseamna mai exact asta. Mersi de raspuns 🙂

        • March 6, 2015 / 8:24 pm

          In cazul meu, am avut o muscatura foarte buna de la inceput si asta nu prea s-a schimbat in timp. In primele luni simteam destul de ciudat muscatura dupa activari, dar apoi n-am mai avut probleme de genul. Am insa prietene care si-au pus si au avut probleme mai mari in sensul asta, adica au fost multe zile in care simteau ca nu pot sa mestece ca lumea chestii. Cred ca difera de la caz la caz, depinde si de la ce pornesti si unde vrei sa ajungi.

  7. mari
    March 16, 2015 / 4:41 pm

    buna ! am citit ce postezi si BRAVO super tare ,esti o norocoasa 🙂 azi miam pus si eu aparatul dentar din safir si mi se pare super ok ,chiar nu ma jeneaza deloc si cu toate ca am dinti mai infata 🙁 sper curand sa vad si eu rezultate frumoase 🙂

  8. Borea Cristiana
    August 13, 2015 / 7:18 am

    La ce medic, de la ce clinica ți-ai montat aparatul?

      • Borea Cristiana
        August 13, 2015 / 1:34 pm

        Mulțumesc tare mult!

  9. Bianca Onofrei
    February 27, 2017 / 4:51 pm

    Buna. Eu am cerut parerea a doi medici, si primesc raspunsuri destul de diferite. Unul spune sa nu-mi pun safir, ca este mai fragil decat cel ceramic (desi mie nu mi se pare logic). Ai avut probleme cu ruperea lui? De asemenea, intr-adevar ar fi o problema cu perioada de tratament, care este mai indelungata la safir, fara de ceramica si safir.

    • March 11, 2017 / 12:20 pm

      Nu exista nicio diferenta intre ceramica si safir, poate intre safir si cei metalici. Cu cei metalici e posibil sa ai un timp de tratament mai scurt, dar mai repede de 2 ani nu prea se termina oricum nicin tratament. De rezistenti sunt foarte rezistenti cei de safir daca ii pui de la un brand ok gen American Orthodontics. Se pot chiar refolosi dupa ce sunt dati jos, asa rezistenti sunt. Motivele pentru ca am ales aparat de safir au fost strict estetice, nu am vrut sa stau 2 ani cu aparat de metal in gura, prefer sa stau 3 cu cel de safir.

  10. Raluca Botezan
    March 16, 2017 / 10:09 am

    Buna.
    Am o intrebare. Urmeaza sa mi fac Rmn si am aparat ceramic, dar pe ultimele masele, ca si le tine din cat am vazut in poze, sunt bracketi metalici gen. Nu este problema?
    Mersi

  11. Hordoan Alexandra
    May 20, 2017 / 2:15 pm

    Si eu doresc sa imi pun aparat dentar cu safir. Seamănă expunerea dinților mei cu ce ai avut tu. Oare e obligatoriu sa imi pun si sus, deoarece nu ma deranjează optic decât partea de jos. Se poate alege sarma alba( care e m puțin vizibila) sau in funcție de etapa medicul decide materialul din care e făcută sarma? Exista m multe tipuri de aparat dentar safir?

    • May 21, 2017 / 1:10 pm

      Hello,
      Ca sa iti raspund pe rand la intrebari. Un ortodont serios nu va accepta sa puna aparat doar pe o arcada pentru ca este imposibila reglarea muscaturii si o muscatura defectuoasa cauzeaza mult mai multe probleme grave decat niste dinti strambi. Se poate alege sarma alba pe tot parcursul tratamentului daca e important pentru tine. Exista multe firme care produc aparat dentar de safir, eu din tot ce am studiat American Orthodontics mi s-au parut cei mai estetici si eficienti.
      Bafta!

      • Hordoan Alexandra
        May 22, 2017 / 8:58 pm

        Multumesc! Am fost azi la consult. Aceeasi firma de la care ai zis si tu, folosește si acest ortodont. A spus ca in proporție foarte mare nu va trebui sa imi pun si pe cealaltă arcada aparat, daca nu doresc, la cum a văzut ea ca am mușcătura. Si ce am aflat in plus, ca dupa tratamentul care durează probabil vreo 2 ani, trebuie purtat un aparat pe interior încă vreo 5 ani, de la canin la canin ca sa nu recidiveze. La vorbire ai simțit vreo diferența, te-a încurcat aparatul? Fizionomia s-a schimbat? Multumesc!

        • May 24, 2017 / 7:14 am

          Mna, fiecare ortodont e cu teoriile lui, daca tie iti inspira incredere planul de tratament doar pe o arcada, poti sa iti pui. Eu personal nu mi-as pune asa, sau macar as mai cere inca o parere. Dupa tratament care dureaza intre 2 si 3 ani trebuie purtata o contentie fixa sau mobila, deci nu un alt aparat. Contentia fixa este preferabila ca sunt sanse mai mici de recidiva si este practic o sarmulita subtire ce se pune pe interiorul dintilor de la canin la canin.
          La vorbire nu ar trebui sa simti nicio diferenta, singurele care pun aceasta problema sunt aparatele linguale, care se pun pe interiorul dintilor.
          Fizionomia mi se pare ca s-a schimbat putin in zona maxilarului, dar nu semnificativ, e ceva ce poate doar eu observ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.