10 motive sa NU iti faci beauty/fashion blog

i-didnt-choose-the-blog-life"

Lasand la o parte proslavirea vietii de beauty/fashion blogger si  viata de rock star ce presupun unii ca se ascunde in spatele unui astfel de blog, dati-mi voie sa atrag atentia si asupra aspectelor pragmatice si mai putin “glam” ce vin la pachet cu toata tevatura. Pentru ca desi probabil majoritatea v-ati dat seama ca viata unui fashion blogger nu este nici pe departe atat de interesanta pe cat se vede printr-un filtru de Instagram, multe fete aspira sa isi faca un astfel de blog sau si-au facut deja si incearca sa il creasca, neintelegand de ce la sfarsitul lunii s-au ales cu o galeata de frustrari in loc de o galeata de produse extraordinare pe care sa le testeze.

Nu o sa vorbesc aici despre motivele evidente pentru care nu ar trebui sa iti faci un blog in general (nu stii sa scrii corect, nu ai nimic interesant de spus, etc.), ci despre cele mai putin vizibile, despre care nu se prea vorbeste, pe care multe fete nu le iau in considerare atunci cand se inhama la o operatiune de genul acesta, dupa cum nici eu nu le-am luat atunci cand m-am apucat de blogging.

10 motive sa NU iti faci blog de fashion/beauty

 

1. Ca sa ai un fashion blog mai bun decat ce exista deja in blogosfera trebuie sa detii cel putin acest “pachet minim” : DSLR,  boyfriend sau prietena cu skilluri de fotograf profesionist la dispozitia ta, cunostinte de editare in Photoshop, suficiente țoale misto sa pozezi tot timpul ceva nou, timp destul pentru sedinte foto de cateva ori pe saptamana….si nimic din toate astea nu conteaza daca nu ai un stil suficient de interesant incat sa te distingi de restul blogurilor pe care vezi in general variatiuni ale acelorasi outfituri.

2. Iti place sa scrii si crezi ca scrii bine? Motiv in plus sa nu iti faci un blog de fashion/beauty, unde lumea intra in general sa se uite la poze si sa afle pareri rapide despre produsul X sau Y, nicidecum sa iti citeasca tie existentialele. E ca si cum ai participa la Miss World ca sa te lansezi in politica: desi pare ca au legatura si mai stii cativa care au reusit, e cel mai anevoios drum pe care il poti alege.

3. Daca incerci sa iti castigi existenta din blogging…you’re gonna have a bad time. Cand postezi advertoriale si reclame pe blog nu e bine ca pierzi la capitolul credibilitate, cititorul român fiind din fire nitel paranoic si ofticat nevoie mare de ideea ca faci bani pe cârca lui. Daca nu le postezi iarasi nu e bine ca nu faci niciun ban si incepe sa te paraseasca motivatia, ca in orice chestie in care doar investesti si nu culegi nimic in schimb.

4. Te intrebi de ce pe la lansari si evenimentele interesante apar mereu aceleasi cateva bloggerite iar pe tine nu te invita nimeni? Sa-ti spun un secret: o parte din ele sunt chiar PR-istele care se ocupa de evenimentul respectiv, iar cealalta parte sunt cele care s-au imprietenit strategic cu PR-istele. Asadar, daca  nu stii sa joci dupa regulile nescrise din bransa, sa scrii apoi despre eveniment de bine, sa lauzi organizarea, sa afisezi pomelnicul cu toate celelalte membre ale cercului elitist, probabil n-o sa prea mai fii invitata ulterior. Sau daca locuiesti in provincie ca mine, atunci e si mai simplu, pentru ca pur si simplu nu exista evenimente la care ai putea fi invitata.

5. Daca ai impresia ca te faci beauty blogger si apoi o sa te umple firmele de produse moca pe care tu sa le testezi, da-ti doua palme si revino-ti! Traim in Romania, unde in rarele ocazii cand primesti ceva moca, esti ba conditionat sa scrii de bine despre ce ai primit, ba primesti produse expirate, ba te roaga pentru un produs in valoare de 50 lei sa le postezi 3 linkuri si 5 bannere drept multumire. Am avut si colaborari ok dar nu suficiente cat sa dispara gustul amar lasat de celelalte.

6. Poti sa arati mai ceva ca un fotomodel si sa ai mai mult fler si stil decat Anna Wintour, cand iti faci un blog centrat pe persoana ta si lookul tau, mereu se va gasi cate un “expert” sa iti comenteze ca esti o vaca grasa, ca te-ai tuns ca bunica sau ca ai uitat sa iti epilezi mustata. O sa fie si oameni super simpatici care iti lasa commenturi pozitive sau constructive, dar o sa ai cu siguranta si hateri. Daca te stii sensibila la critici, mai gandeste-te inainte de a-ti pune fizicul si experientele pe tapetul virtual, ca altfel ai sanse mari sa te imbolnavesti de ulcer dand apa la moara tuturor celor care iti troleaza blogul.

7. Avand in vedere ca nu poti trai doar din blog, cel putin la inceput, se presupune ca o faci din suficienta placere incat sa poti face cu usurinta compromisuri ca sa te poti ocupa de el. Daca ai un full time job, cum am si eu, de cele mai multe ori nu o sa ai timp si energie sa stai pe blog si va trebui sa renunti la gratare si iesiri la bere sau la ore de somn ca sa faci loc pe undeva si pentru scrisul pe blog. Daca nu ti-e foarte clar de ce vrei sa faci asta, nu vei avea motivatia necesara ca sa fii consecvent.

8. Pe langa scrisul efectiv pe blog, trebuie sa fii mereu la curent cu tot ce se intampla in beauty/fashion industry, sa citesti alte bloguri, sa stii ce e in trend si ce nu, ce produse minune au mai aparut, etc. Nu poti sa scrii despre un subiect despre care toata blogosfera a scris deja cu 5 luni in urma. Toata informarea asta necesita si ea mult timp si energie dedicate scopului, iar daca nu iti vine sa faci asta oricum, cu sau fara blog, nu vei reusi niciodata sa tii pasul.

9. Ai nevoie de un buget substantial. Lumea cauta in general sa vada outfituri cu piese din cele mai noi colectii, sa citeasca reviewuri despre produse noi si inovatoare, despre proceduri pe care nu isi permit sa le incerce fara sa se documenteze in prealabil, in plus intretinerea unui blog costa daca vrei sa ai control complet asupra lui si sa arate decent. Pentru ca daca ai un blog pe care postezi doar ce napolitane ai mai cumparat din Lidl si ce strugurel de buze te-a mai incantat pe la DM, stiu ca o sa ma urasti, dar ala nu e beauty blog, e “blog de gospodine”.

10. Chit ca multi nu vor fi de acord, mark my words, zilele beauty/fashion blogurilor sunt numarate. Parerea mea e ca reprezinta o nisa suprasaturata in care nu mai merita sa investesti daca nu ai deja o pozitie oarecum consolidata. Cel putin nu in variantele “clasice” de beauty respectiv fashion blogs. Vad multe bloggerite ca incearca sa dea un nou “twist” blogurilor lor, sa se axeze mai mult pe continutul editorial, sau pe tutoriale, sa isi porneasca diverse business-uri adiacente (vanzare de produse proprii sau nu, servicii de makeup, fotografie, PR, personal shopper, branding, etc.) si parerea mea e ca fac foarte bine si sunt singurele care vor rezista in timp.

Copyright©Testaholic.ro – 10 motive sa NU iti faci beauty/fashion blog

Follow: